Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Anmäl er till Tobias Registret!! Rädda liv.

Av Camilla - 27 januari 2011 12:48

Gör som mig, anmäl er och få chansen att rädda liv.

Många ligger i sjukhus sängar och väntar, dom mår dåligt av alla behandlingar dom får fortsätta med under tiden dom hoppas på att dom ska hitta en matchande donator. Men det tar tid. Medans deras ev barn och anhöriga är oroliga kanske just du passar och kan ge den här personen en ny chans. Att kanske få åldras med sin man, se sina barn växa upp, njuta av livet helt enkelt.


Här går ni in och kan läsa om hur det funkar.

http://tobiasregistret.se/


Sedan är det en stor blodbrist. Jag är väntar på kallelse att lämna blod.

Innan tänkte jag att det mest användes vid operationer och vid sån förlust av blod. Men nu iomed mammas sjukdom har jag lärt mig att det faktiskt finns sjukdomar som gör att blodet slutar tillverkas. Det är livshotande.

Kolla var du kan lämna ditt blod. Det behövs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 2 februari 2011 18:26

Är konstant trött och total nere.. Försöker smälta vad som kan komma i framtiden och usch.. Det gör så ont. Mamma.. hur länge..? Om man väljer behandlingen.. Kommer du vara på rätt sida av procenten?   Imorgon ska jag påbörja min 6 veckors prak...

Av Camilla - 1 februari 2011 21:46

Inte haft lust att blogga denna helgen, vart kaos i huvudet sen i fredags och kanske inte skulle druckit mig full heller för den delen, men just då kändes allt lättare att bara glömma.. Mamma har beslut att fatta.. Och jag tänker inte påverka det.. M...

Av Camilla - 27 januari 2011 12:45

För information om transplantationen mamma förhoppningsvis ska få göra snart, om allt går som det ska. Min moster är väl den man ska hoppas mest att hon matchar, brukar vara största chansen med hel syskon, men annars blir det tufft. Sedan hänger de...

Av Camilla - 27 januari 2011 12:42

Men kan säga att jag är glad att han inte va så brun :P Haha. Han har vart med tjejen i Thailand och rest runt i en måndag, dom hade även flygit över till vietnamn. Kul :) Ska få se bilderna nästa vecka är tanken. Han brukar alltid bli tokbrun men ic...

Av Camilla - 26 januari 2011 21:58

Är hur trött som helst men ingen ro i kroppen för att gå å lägga mig. Det är såna nätter som vanligtvis slutar med läggdags på morgonen, men nej. Så ska det inte bli idag.   Körde ett tidigt träningspass idag eftersom ja hade skola på eftermiddag...

Ovido - Quiz & Flashcards